Systemy CRM największą popularność zyskują w działach sprzedażowych. Optymalizacja kontaktów z klientami, planowanie codziennych zadań i spotkań to funkcje najczęściej wykorzystywane w tych działach.

Pamiętajmy jednak, że klientów firmy obsługują pracownicy, którzy korzystają z narzędzi i ich funkcjonalności udostępnianych w ramach pracy. Skonfigurowanie systemu pod kątem pracownika biurowego to jedna kwestia, inną jest skonfigurowanie CRM dla przedstawicieli handlowych.

Są to zazwyczaj osoby, które większość swojego czasu pracy spędzają w samochodzie przemieszczając się pomiędzy siedzibą jednego klienta, a biurem drugiego klienta. Większość swojego czasu są w drodze. Czy zatem istnieje system CRM dla handlowców, który jest dostępny na wyciągnięcie ręki czy jednak jest to mrzonka? BusinessWeb rozwiewa wszelkie wątpliwości na ten temat. CRM dla przedstawicieli handlowych to produkt, który jest w zasięgu ręki każdego pracownika z branży sprzedażowej. Systemy CRM umożliwiają wprowadzenie widoczności dla poszczególnych pracowników w taki sposób, aby nie rozpraszali się działaniami i aktywnościami pozostałych pracowników, które nie są potrzebne w realizacji ich obowiązków. Dzięki personalizacji system CRM dla handlowców będzie bardziej przejrzysty. Pozwoli w łatwy sposób określić profil potencjalnego klienta, co przełoży się na przygotowanie spersonalizowanej oferty dla konkretnej firmy. Przekazywanie danych pomiędzy poszczególnymi przedstawicielami handlowymi również jest znacznie ułatwione, ponieważ cały profil klienta, dotychczasowe transakcje, preferencje co do asortymentu i usług są zgormadzone w jednym miejscu. Pozawala to na szybsze wdrożenie nowych pracowników, którzy nie muszą na nowo analizować profilu klienta.

Co zyskuje firma posiadające system CRM? Przede wszystkim czas, który jest efektywnie wykorzystywany na pozyskiwanie nowych klientów. Zadowolenie klientów, którzy dzięki automatyzacji będą otrzymywać w dalszym ciągu spersonalizowane treści, a przecież indywidualne podejście do każdego klienta to podstawa.

Author

Write A Comment