Regularny i aktywny wysiłek fizyczny jest jedną z podstaw zdrowego stylu życia. Mało kto jednak pamięta o tym, że by aktywność fizyczna przynosiła korzyści naszemu organizmowi, musi być poprzedzona odpowiednimi posiłkami, które dostarczą ciału paliwa. Odpowiednio dobrane posiłki spożywane przed aktywnością fizyczną mogą zwiększać wydolność i adaptację organizmu do zwiększonego wysiłku fizycznego.

Zasady żywienia sportowców

  1. Podstawą każdego wysiłku jest codzienne spożywanie śniadań tuż po przebudzeniu lub bezpośrednio po porannej rozgrzewce. Dobrze dobrany posiłek usprawni krążenie krwi a dodatkowo ułatwi przyswajanie składników odżywczych.
  2. Równie ważny pozostaje posiłek przed treningiem (tzw. „przedtreningówka”). Powinien być spożyty mniej więcej trzy godziny przed wysiłkiem i składać się głównie z węglowodanów złożonych nie zawierających dużych ilości błonnika i fruktozy (wiele osób popełnia tutaj ten błąd, który w czasie treningów może powodować objawy takie jak kolki, ból brzucha, nudności a nawet wymioty. W „przedtreningówce” warto ograniczyć również tłuszcze.
  3. Trening zaplanowany na popołudnie powinien zmusić nas do zjedzenia obiadu trzy a nawet cztery godziny wcześniej. Wysiłek bezpośrednio po posiłku powoduje odpływ krwi z przewodu pokarmowego i również może objawiać się bólami brzucha.
  4. Po wysiłku fizycznym należy pamiętać, aby pierwszy posiłek został spożyty na około 30-60 minut po zakończeniu treningu. Posiłek ten powinien być bogaty w węglowodany, białko i witaminy i składniki mineralne. Dobrze sprawdzą się m.in. koktajle owocowe, serki wiejskie i pieczywo.
  5. Równie ważna jak posiłki jest odpowiednia podaż wody. Organizm sportowca potrzebuje nawet 7 mililitrów na kilogram masy ciała.

Brzmi skomplikowanie? Z myślą o ludziach, którzy nie mają czasu liczyć, szukać i czytać o sposobach żywienia, cateringi dietetyczne przygotowały ofertę specjalną.

Dieta pudełkowa dla sportowców jest zbilansowana w taki sposób by dostarczyć osobom aktywnym właściwą ilość makro i mikroskładników odżywczych. Zdrowy catering dla regularnie trenujących wspomaga również regeneracje wysiłkową a dodatkowo wspiera osiąganie zamierzonych celów. Fit catering będzie idealny również dla osób, które pragną masy mięśniowej bez grama nadprogramowego tłuszczu.

Jaki jest najlepszy catering dietetyczny?

Dla sportowców świetnie nada się dieta pudełkowa sport od Fit Apetit! W codziennym jadłospisie znajdują się zarówno posiłki typowo przed jak i potreningowe. Nie brakuje w niej również pełnowartościowych deserów wysokobiałkowych oraz przekąsek. Tak skonstruowany dietetyczny catering zapewni odpowiednią ilość paliwa nawet najbardziej aktywnym sportowcom.

Nie tylko białko zwierzęce

Dieta catering od Fit Apetit z catering Inowrocław, to również doskonała opcja dla zdeklarowanych wegetarian i wegan. Z pomocą dietetyka kucharze przygotują a kurierzy dostarczą catering wegański lub catering wegetariański osobom aktywnym fizycznie!

Author

Write A Comment