Pozycjonowanie strony internetowej to zwykle zadanie, które powierzane jest profesjonalnym agencjom. Realizuje je doświadczony specjalista SEO. Tutaj jednak zwykle pojawia się temat kosztów, czyli tego, ile firma będzie musiała zapłacić, za efektywne pozycjonowanie strony. Sprawdzamy, ile kosztuje pozycjonowanie w branżach trudnych, czyli inaczej mówiąc, konkurencyjnych.
Ważny jest czas
Choć pozycjonowanie niesie za sobą bardzo wiele zalet, wśród których można wymienić między innymi większą przejrzystość strony, łatwość jej odnalezienia (a tym samym możliwość pozyskania większej liczby klientów) czy finalnie zwiększanie zysków, zajmuje także sporo czasu. Nie można mówić o pozycjonowaniu w kontekście jednorazowego działania, które zajmuje miesiąc bądź dwa. Minimalny czas, jaki potrzebny jest na pozycjonowanie strony w branży niszowej, to koło 3 miesiące. Tymczasem w branżach bardziej wymagających specjaliście może być potrzebny nawet rok, aby odpowiednio pozycjonować stronę. Zrozumienie tego aspektu jest kluczowe w kontekście zrozumienia kosztów, jakie generuje pozycjonowanie. Nie jest bowiem możliwe uiszczenie jednorazowej opłaty na rzecz agencji marketingowej. Te zwykle rozliczają się z klientami z comiesięczną częstotliwością.
Ile kosztuje pozycjonowanie w branży konkurencyjnej?
Chcąc wypromować swoją stronę, która działa w branży, w której panuje duża konkurencja, trzeba liczyć się z koniecznością wdrożenia jednocześnie wielu działań. Agencje zwykle proponują takim firmom pełny pakiet usług, na który składa się content marketing, copywriting, optymalizacja strony internetowej, link building, audyt SEO. Często specjaliści planują z wyprzedzeniem strategię działania oraz szczegółowo raportują efekty przeprowadzonych operacji. Cena za usługi miesięczne agencji marketingowej wynosi minimum 2000-2500 zł. Czasami cena może sięgać nawet 3000-4000 zł, w zależności od tego, na jak bardzo złożoną usługę zdecyduje się firma. Rocznie zapłacimy więc około 30 000 zł za pozycjonowanie strony. Warto jednak mieć świadomość, że choć agencje marketingowe oferują także tańsze pakiety, nie będą one skuteczne w konkurencyjnych branżach. Jeżeli zaś firma chce pozycjonować swoją stronę w zagranicznych wyszukiwarkach, a dodatkowo działa w branży konkurencyjnej, musi liczyć się z tym, że powyższe kwoty trzeba będzie przeliczyć na walutę euro. Niemniej jednak wydatki na pozycjonowanie strony internetowej należy traktować w kategorii inwestycji, która może zwrócić się nawet kilkakrotnie, jeśli tylko zaufamy specjalistom.